Bijna naar huis!! - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Bijna naar huis!! - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Bijna naar huis!!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

02 Mei 2007 | Verenigde Staten, Lafayette

Heey allemaal
Laatste keer dat ik was schreef is al weer sinds Miami.. Sorry..
Sinds Miami hebben we nog een aantal wedstrijden gehad.. We hebben het niet heel goed meer gedaan, dat komt mede doordat de sfeer in het team minder werd doordat de 2 franse meisjes besloten te stoppen na dit jaar.. vanaf dat moment zijn ze niet meer naar school geweest en gingen ze alleen nog stappen en trainen.. En ja dat was natuurlijk niet leuk voor ons en voor de coach.. Ik sprak vandaag met de coach, en ons gemiddelde schoolcijfer is nog nooit zo laag geweest in de geschiedenis van het vrouwen tennis in Lafayette.. We moeten aankomend jaar dat gemiddelde weer opkrikken anders verliezen we misschien scholarshippen en dan kunnen er minder meisjes hierheen komen.. Wat ik vandaag hoorde toen ik met een footbalspeler praatte as dat er maarliefst 85 volledige scholarshippen voor de mannen zijn.. Daar nog geloof ik 30 bij op voor het basketbal, en 20 voor baseball.. En dan te bedenken dat 8 jongens van ons mannentennisteam er maar 4.5 hebben.. ONEERLIJK..

Nu even verder over het tennis, na Miami heeft onze mannencoach een aantal mentale problemen gekregen waardoor Kati zowel de jongens als meisjes team moest gaan coachen.. We hadden 1 wedstrijd op dezelfde dag als de jongens, onze wedstrijd is toen afgelast omdat natuurlijk kati niet op 2 plekken tegelijk kan coachen.. Erg vervelend!
We zijn wel naar SMU (Dallas) geweest, helaas verloor ik daar mijn singel met 60 64.. Ik speelde ok, maar dat meisje miste geen bal, ik won wel de dubbel samen met Angela.. Erg leuk aan die dag was dat er een Nederlands meisje uit Enschede in Dallas woont die kwam kijken bij de wedstrijden samen met der vriendje..

Na Dallas heb ik nog een week vakantie gehad, ben ik een paar keer uit eten geweest en nog wat lekker gedronken in de stad
Wel gewoon veel trainen, en ik liep natuurlijk gigantisch achter door een week Miami met school en daarna nog Dallas voor 3 dagen

Vorige week was dan het belangrijkste toernooi van het jaar.. We gingen op woensdag al weg, terwijl het toernooi vrijdags pas begon.. Donderdag overdag 1 uurtje getraind en wat gerelaxed die dag..Donderdags avond was er een banquet met alle deelnemende teams.. Erg leuk en lekker hihihi
Toen vrijdags avond moesten we aantreden, we stonden zelf als 4e geplaatst.. Iedereen was helemaal on fire van ons team, onze nr1 dubbel verloor kansloos en de nr 3 won heel steady.. Angela en ik speelde op 2 en het was 8-8, tiebreak.. gelukkig wonnen we die en kwamen we op 1-0 voorsprong.. Toen in de singels, ik heb er zelf niets van meegekregen maar we verloren ze allemaal behalve die van Angela.. Ik zelf was nog niet klaar, ik was nog in de 3e set maar als team hadden we al verloren dus moesten we stoppen.. Dit was onze allerlaatste wedstrijd van dit jaar omdat we verloren.. iedereen moest helemaal huilen, vooral om het feit dat er 5 spelers weggaan en alleen ik en Angie overblijven.. Ik zelf moest niet huilen, ik heb nog een aantal jaar voor de boeg

Vanaf dat moment is er geen trainen meer en kon ik me dus volledig focussen on school.. Ik heb vanaf dat moment alleen maar goede cijfers gehaald.. Maar ipv veel trainen in de middag moest ik zo veel bijtanken van slaap dat ik elke dag een middagdutje doe(A)..

Euhm deze week is niet zo veel bijzonders, had maandag een muziek test en die ging heel goed, gisteren wiskunde ging wel lekker.. En Engels vandaag had ik een 8.5 gehaald

Nou ik had net heel veel getypt, en toen was het internet weg dusnu ga ik het maar even snel samenvatten.. Ik vlieg aanstaande donderdag terug naar NL en dan 4 juni weer back naar the States om zomerschool te doen, ik neem 9 uur wat bijna geld als 1 semester van school.. Dat houdt in dat ik als ik mijn hele studie hier doe dan een half jaar eerder klaar ben.. Ik neem in de zomer, Biologie, Humanity en accounting..

Ik ga nu snel mijn samenvatting afmaken en dan heerlijk slapen.. morgen is mijn laatste dag van school, ben vrijdag vrij..zaterdag een trainerscursus en zondag vrij en dan maandag een test en dinsdag en dan naar HUIS!
Zondags speel ik al in NL competitie dus ben van plan de komende dagen wat meer te gaan trainen!!!!! Alhoewel er voor morgen en vrijdag 50% voor regen is met 28 graden, het weer in Lafayette krijg je geen hoogte van.. En dan hin het weekend maarliefst 30 graden, heeeeeeeeeeeeeelijk!!

Nou veeeeeeeeeel liefs en tot over een weekje in Nederland, xxx Myrthe

  • 03 Mei 2007 - 03:11

    Nienke:

    Bofkont! ik ga over 3 weekjes naar huis, ook nog wel vol te houden hoor:D
    kusss

  • 03 Mei 2007 - 03:12

    Femke:

    Leuk om te horen dat het zo goed gaat daar:D nog veel plezier de laatste daagjes en genieten he!:D wel vervelend trouwens dat die 2 franse meisjes weggaan en dan ook gelijk niks meer voor het team doen!:( schiet je ook niks mee op!
    Goede reis terug en misschien zie ik je nog wel van de zomer!
    liefs femke

  • 03 Mei 2007 - 08:28

    Lonneke:

    Hihihi bijna thuis (L)

  • 03 Mei 2007 - 20:40

    Frieda En Ton:

    Meisje wat maak jij veel mee. Geestelijk ook allemaal wel zwaar, maar andere kant zo'n ervaring vergeet je je leven niet meer. Wij zijn trots op je!! Als jij in Nederland ben zitten wij op Corfu (Griekenland) Wij vertrekken 7 mei, en komen 19 mei terug. Effe bijkomen.
    Groetjes aan iedereen.
    Liefs Frieda en Ton. En ook een goede terugreis. Even naar huis lijkt me ook fantastisch. doei doei. tot horens

  • 03 Mei 2007 - 20:52

    Frieda En Ton:

    Hele leuke foto's trouwens ook met je pa en ma!! Miami daar is Martijn ook geweest. Fantastisch!! En mooi stadions zeg!!! Martijn is net terug van Chili. Die heeft het ook fantastisch gehad. Met een backpack (rugzak)met een studievriend 3 weken door chili getrokken. doei Frieda

  • 04 Mei 2007 - 09:44

    Nancy:

    hej miepje,

    leuk verhaaltje weer,je beleeft heel wat daar..maar ff over die footballspelers,zijn die nog een beetje leuk (lekker)..haha
    je moet daar hard trainen en studeren en geen tijd voor sjansen,hahah...
    ik ga zondag na de competitie na het concert van Lionel richie,leuk he?..luister nu steeds muziek van hem om beetje in de stemming te komen,ken niet alle liedjes maar het wordt vast super leuk,ik ga met 4 vriendinnnen..

    Nou ik ga maar weer eens,ff rondsnuffelen..hou nog ff vol!

    liefs miep

  • 06 Mei 2007 - 11:09

    Sebas:

    Hee Myrthe,

    Ik heb eens even m'n best gedaan om bij te lezen. Dat was er nog niet bepaald van gekomen. Klinkt als een leuk, bijzonder leventje dat je aan het vieren bent. Ik hoop dat je er van geniet. Vast!

    Hoelang ben je in NL?

    Groeten,
    Sebas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 298
Totaal aantal bezoekers 49567

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: