Papa en Mama - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Papa en Mama - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Papa en Mama

Door: Myrthe Molenveld

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

07 Mei 2008 | Verenigde Staten, Lafayette

Hey allemaal,
Meer dan 3 weken terug was alweer het laatste berichtje. Inmiddels zijn mijn ouder weer weg en er is een hoop gebeurt. Laat ik proberen vanaf het begin beginnen. Vrijdag aan het eind van de middag kwamen mijn ouders keurig op tijd aan en zijn we lekker uit eten geweest en toen zijn zij optijd gaan slapen omdat we de volgende dag doorgingen naar Monroe. Dat is ongeveer een 3 uur durent ritje en we wonnen met 6-1 dus dat was mooi. Ik won beide partijen en toen reden we door naar Dallas waar we de volgende SMU speelden, helaas verloor ik daar allebei mijn partijen verloor. Dit was niet heel goed, teleurgesteld en naar een behoorlijk negatieve speech van de coach naar mij toe was ik behoorlijk aangeslagen, maar gelukkig waren me ouders er en Lenneke en Ken, 2 vrienden uit Nederland, we hebben toen nog ff snel gegeten en toen 6 uur terug gereden. Die volgende dag hadden we weer een wedstrijd alleen speelde ik niet omdat de tegenstanders maar 5 spelers hadden. Die woensdag ben ik met het team terug gegaan naar Monroe om daar voor te bereiden op het conference toernooi. Mijn ouders bleven in Lafayette, het was erg mooi en ze hebben een parkje waar nooit iemand komt behalve hunzelf en ze hebben het daar behoorlijk naar hun zin met een leesboek. Wij hadden die woensdag wat getraind en verder niets gedaan. Donderdag weer getraind en we hadden een banquet met alle teams in onze conference wat erg leuk was, waren nog een aantal Nederlanders dus dat was natuurlijk ook erg leuk. Ook werd ik nog gehonered voor mijn goede cijfers op school, ik werd naar voren gehaald en kreeg een mooi boekje als herinnering met mijn naam erin. Die vrijdag zouden we s avonds moeten spelen maar het regende de hele dag en die wedstrijd werd naar zaterdag verplaatst. We speelden weer tegen Troy en we wonnen met 4-1! We zaten toen in de halve finale wat erg goed was omdat we vorig jaar nog van Troy verloren in de kwartfinale.. Helaas verloren we tegen Denver die zaterdagavond, we hadden kansen maar hebben ze niet benut. Die zondag hadden we nog ene matchpoint om 3e te worden maar die werd ook niet benut en verloren op die manier van South Alabama met 4-3. Erg jammer wat tijdens het normale seizoen verloren we nog 5-2 en nu hadden we kansen om 4-3 te winnen. Teleurgesteld gingen we terug naar Lafayette en zonder nog training te hebbende rest van het semester. Die hele week ging ik s ochtends naar school en dan de rest van de dag gingen we eigenlijk altijd winkelen en dan s vonds ging mama echt super lekker koken hihihih.. Ik had genoeg tijd en toen heeft mijn lieve papa me in hun super mooie auto!!! Meegenomen naar parkeerplaats en heb daar een aantal uur gereden, en er zit al best vooruitgang in en iedereen leeft nog en de auto had geen eens deuken hahaha.. Er zat denk ik een engeltje op mijn schouder! Dat weekend was er international festival en zijn we gezellig met 2 vrienden van mij, papa en mamas leeftijd, downtown gegaan en hebben daar gezellig met zijn 5en een biertje en wijntje gedronken. Ik heb hun tegen 11 uur achtergelaten ben toen gaan stappen met een aantal vrienden. Zaterdags ben ik weer gaan stappen en dat was ook weer erg gezellig. Zondags had Julaine, de vrouw waar mijn ouders slapen, een heerlijk lunch/avondeten gekookt waar mama echt wel wat van kan leren en dus heerlijk gegeten. Die maandag nog wat kleine dingetjes gedaan, op bezoek geweest bij de oma van een teamgenoot en een wijntje gedronken daar en toen was het helaas alweer zo ver. Na een van mijn kant moeilijk afscheid, gingen ze de volgende dag weg. Gelukkig waren er toen nog maar 2 weken te gaan, inmiddels nog maar 1 en dan ben ik weer in Nederland.
School: Het is nu de laatste week en het voelt echt al als vakantie, ik heb al een aantal weken mijn boeken niet echt open gehad. Ik heb volgende week nog 3 testen dus daar ga ik morgen mee beginnen met leren, ik hoef niet een heel goed cijfers te halen om het te halen maar het moet wel gebeuren..
Augustus: Ik heb mijn tickets geboekt en ik ga 1 week op vakantie bij Lenneke en Ken in Dallas en dan vanuit daar vlieg ik door om naar Vancouver te gaan om een teamgenootje op te zoeken. Ze woont downtown Vancouver en bij het strand dus dat gaat ook een super vakantie worden.
Ik ben ook benaderd om stukjes te gaan schrijven voor sport in twente dus daar kunnen jullie ook volgen wat ik uitspook. Ik denk dat de website iets is van, www.sportintwente.nl
Nou tot in Nederland, ik vloeg woensdag de 14 eerst naar Atlanta, naar Parijs en dan door naar Dusseldorf waar ik de 15e s ochtends aankom…

Veel liefs Myrthe

  • 08 Mei 2008 - 07:18

    Riëtte:

    De laatste loodjes dus.. goede reis terug en we zien je gauw. groetjes Riëtte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 49571

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: