Nederland - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Nederland - Reisverslag uit Auburn, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Nederland

Door: Myrthe Molenveld

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

01 Januari 2009 | Verenigde Staten, Auburn

Hallo allemaal!!
Het is al een hele tijd terug dat ik hier wat op heb geschreven maar heb het erg druk gehad en dan schiet een berichtje achter laten er helemaal bij in.
Inmiddels ben ik al 3 weken in Nederland en vlieg dinsdag weer terug naar the States, ofterwel Auburn Alabama. Woensdag begint school en training namelijk al.

Het semester in Lafayette heb ik goed afgesloten, ik had 4 A's gehaald en 1 B, zo goed had ik het nog nooit gedaan dus was natuurlijk super blij daarmee.
De laatste 2 weken was Papa er ook en zijn we samen naar Auburn gereden voor 2 dagen waar we al mijn spullen hebben achtergelaten en weer terug zijn gereden. Het was goed 7 uur met de auto dus dat was wel aardig te doen voor Amerikaanse begrippen haha.
Papa en ik hebben verder niet veel gedaan, veel gewinkeld voor mama natuurlijk maar ook heb ik hem meegenomen naar een footballwedstrijd en een basketbalwedstrijd wat hij helemaal geweldig vond. Het was helemaal super dat we beide wedstrijden wonnen. Toen we na 2 weken in het vliegtuig naar Nederland zaten kamen we ook tot de conclusie dat we maar 1 keer hadden gekookt hahaha, dus hebben we bewezen dat we best goed zonder onze lieve mama kunnen.
Helaas hadden we een ongelovelijk kut eind in Lafayette, woensdags (vrijdags vlogen we) belde mama op met verschrikkelijk nieuws dat Martijn, een neef van mij, was omgekomen in een autoongeluk. Ongelovelijk! Geluk bij een ongeluk waren we op tijd terug voor de condoleance zondag avond en de begrafenis maandags. Martijn is 28 jaar jong geworden. Zijn superleuke vriendin Natas is inmiddels 8 weken zwanger. Ik denk elke dag wel aan Martijn, mijn oom en tante en Natas. Gelukkig hebben ze het hartje van de baby al horen kloppen.

Net voordat Papa naar Lafayette kwam heb ik mijn rijbewijs gehaald. Ja ik heb hem!! Zaterdags had ik eerst een verplichte theorie test die ik met 100% haalde. Maandag en dinsdags had ik 6 uur rijles gehad en heb toen gelijk de volgende dag de theorietest gedaan en net gehaald met 7 fouten (je mocht er 8 hehee) en ben toen af gaan rijden. Ik had een auto geleend van een vriendin, je moet namelijk zelf je eigen auto mee brengen. Ik denk dat ik bij elkaar minder dan 10 minuten heb gereden, we gingen de grote weg op, een woonwijk in, een paar keer links en een paar keer rechts af en toen reden we terug en had het gehaald!!
10 minuten later moest ik op de foto en maar liefst 21.50 betalen en had mijn rijbewijs zo in mijn hand.

Veel liefs en het volgende berichtje gaat zeer spoedig komen vanuit Alabama, Myrthe



  • 01 Januari 2009 - 20:12

    Frieda :

    lieve myrthe,
    Je bent alweer terug en ik mis je nu al.
    Jij hebt misschien onbewust samen met je ouders zoooveel betekent voor mij. De gesprekken die we hebben gehad. De troostende lieve woorden. Martijn kijkt in heaven op ons neer en geniet van de warmte en die wij Natas, Ton, Frank, fam. Molenveld en ik voelen ten opzichte van hem en wij naar elkaar.
    Denk aan je
    veel liefs Frieda
    We keep in contact!!!!

  • 02 Januari 2009 - 17:19

    Suzan:

    hey Mirthe!!

    wat erg van je neef zeg! pfff hoop dat het goed met de baby gaat:)!
    en wat goed van je rijbewijs! dat het daar allemaal zo makkelijk gaat zeg:O!!!
    ik heb mijn theorie ook al gehaald.. 4 fout:D! en heb 16 lessen gehad:)!
    en nog de beste wensen trouwens!! ik hoop dat 2009 weer een geweldig jaar voor je wordt!
    liefs, Suzan

  • 15 Januari 2009 - 16:15

    Eric:

    Hoi Myrthe,
    Hoe zijn de eerste 2 weken in Auburn je bevallen? Is het heel erg anders dan in Lafayette? Ik hoop dat je het erg naar je zin hebt.

    Groet van
    Eric & Co

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 49569

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: