Hurricane Gustav - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Hurricane Gustav - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Hurricane Gustav

Door: Myrthe Molenveld

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

28 Augustus 2008 | Verenigde Staten, Lafayette

Hee Allemaal,
Inmiddels ben ik al weer en maand weg uit Nederland. Ik vloog op 29 juli naar Lafayette waar ik 4 dagen ben geweest want ik ben daarna doorgevlogen naar Vancouver, Canada waar een teamgenootje, Mia, woont. Daar heb ik oa een bergbeklommen, ben op de Vancouver Islands geweest 2 keer, waar ik heb gesurfd. Ik weet niet als je dat surfen kon noemen maar ik heb het zeker geprobeerd, een aantal uur later met blauwe plekken over het hele lichaam had ik het wel gezien. Ik sta liever op de tennisbaan hahah..Na 3 super snelle weken kwam ik afgelopen vrijdagavond terug in Lafayette en ben toen verhuisd terug nar the dorms. Ik had wat problemen met mijn huisgenootje en dit was de best oplossing. Ik heb heir een kamer voor mij alleen, maar heb geen keuken meer en geen eigen douche. Ook mogen hier verder geen jongens binnen komen en zijn ze erg streng maargoed. Ik woon dus weer op campus wat ook veel voordelen heeft. Hoef net s avonds laat in het donker meer te fietsen naast een 5 baans weg hahaha..
Maandag begon school, dit semester heb ik de volgende vakken:
Management
Accounting
Geology
Qmet (statitics)
Psychology en
Math/calculus

Het echt werk gaat dus beginnen. Dinsdagochtend hadden we de 1e meetings, toen even tussendoor naar school waarna we weer meetings hadden, een physical test en toen moesten we nog 1 mile hardlopen binnen 7 minuten. Gelukkig lukte me dat en over 1.5maand moeten we dezelfde afstand weer lopen binnen 6 minuten, wordt aanpoten dus..
Woendagochtend naar school geweest en s middags getraind. Ook begon ineens iedereen over een Hurricane die deze kant op kwam. Donderdagochtend hadden we eerst conditietraining en toen tennistraining. En toen kwam onze coach met de mededeling dat Gustuv wel erg dichtbij komt. Tussen zondag en dinsdag komt die hierheen, wat inhoudt dat we gaan evacueren dit weekend. Het is nu dondrdagavond en de stad loopt al langzaam leeg. Gustuv heeft level 3, maar de Katrina wat New Orleans precies 3 jaar geleden verwoestte had level 5, dus hopelijk valt het allemaal mee. Morgen gaan we gewoon naar school en dan bgint ook de school met het klaarmaken voor de eventuele hurricane. Veel hotels richting Texas zitten al vol, maar onze coach zal lles regelen voor het hele team en we gaan gezamelijk weg. Als het meevalt blijven we als een team n Lafayett maar zullen we bij onze coach verblijven. Al met al een spannende periode, niemand die nog duidelijkheid kan geven en mensen die in paniek raken als ze terug denken aan de Katrina. Als ik meer weet over hoe en wat zal ik het laten weten via deze site.

Veel liefs Myrthe

  • 30 Augustus 2008 - 14:31

    XelA:

    Goed dat je weer wat geschreven hebt. Aan zo'n vakantie in Canada had ik ook wel zin en helemaal aan het verblijf in Lafayette. Daar kom ik je zeker opzoeken. Ik hoop dat je weer wat schrijft als die Herr. Gustav weer weg is.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 49572

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: