Auburn 2009 - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Auburn 2009 - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Auburn 2009

Door: Myrthe Molenveld

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

04 Oktober 2008 | Verenigde Staten, Lafayette

Heey Allemaal,

Na een aantal Nadspannende, drukke weken waar ik heb besloten weg te gaan in Lafayette heb ik ook al besloten waar ik mijn studie en tennis ga voortzetten in januari!! Auburn in Alabama wordt mijn nieuwe plek!!

Nadat ik verschillende Universiteiten een email had gestuurd bleven er nog 3 op het lijstje staan. Auburn, Reno en Dallas. 3 Totaal verschillende scholen met totaal verschillende coaches en op andere plekken in Amerika. Ik had al gelijk een voorkeur voor Auburn, zij staan 28 van Amerika en hebben een erg sterk team. Reno heeft op dit moment geen ranking maar wel een erg sterk team, ook heb ik de coach 2 keer ontmoet in Nederland afgelopen jaren. Dan SMU, een sterke prive school waar de business opleiding top 5 van Amerika staat en top 10 in de wereld.
Auburn en Dallas bleven over, en ben vorige week dan ook naar Auburn gevlogen waar ik het team heb ontmoet, alle super bizarre faciliteiten heb gezien (ze hebben iig geld te veel daar, waar we in Lafayette wat te weinig van hadden) en na een football wedstrijd ben geweest. In hun stadion passen 90000 mensen en het was dan ook helemaal uitverkocht. Ik als recruit mocht op het veld omdat wij "belangrijk" waren haha.. Wat een ervaring! Voelde me heel belangrijk gelijk hehee.. Het team was erg leuk, 8 zeer volwassen meiden en 3 coaches. Voordat ik wegging had ik nog een gesprek met hem en hij boodt me gelijk ene scholarship aan voor jannuari. Afgelopen dinsdag had ik gelijk alle papieren al om te tekenen. Eigenlijk wist ik al dat het Auburn ging worden, maar toch ben ik nog naar Dallas gevlogen om toch een verschil te zien en zodoende een goede keuze kon maken. In Dallas heb ik Lenneke, een vriendin van mij die daar woont 2 keer gezien wat echt ff leuk was ook, en de campus gezien, training gekeken en bij the cheesecake factory ben wezen eten. Dallas en Auburn waren totaal verschillend zoals:
1 vrouwelijke coach/ mannelijke coach
2 prive school/gewone school
3 6000 studenten/22000 studenten
4 grote stad/klein stadje
5 14 teamgenoten/ 8 teamgenoten

Ik heb gekozen voor Aurbun omdat ze oa een mannelijke coach hebben met veel ervaring en het gelijk erg goed voelde daar. Ze staan erg hoog in tennis, en ze werken erg veel individueel daar. Ze hebben afgelopen jaar een nieuw tenniscentrum gebouwd, met 12 buitenbanen en 6 binnenbanen. Ze hebben 3 coaches, Tim en zijn vrouw Tini, en een jongen uit Polen. Auburn zit in de sterkste regio in Amerika en dat betekend dat we tegen alleen maar sterke teams spelen. Aurbun staat bekend om het goede football, doordat het football zo sterk is krijgt de school veel geld en ja daar geniet ook het tennisteam van hahaha.. MIjn team zal bestaan uit 3 Amerikaanse meisjes, 2 meiden uit Servie, 1 Duister, en 1 uit Bulgarije en 1 uit Australie. Individueel hebben 3 meiden ook een rakning, zo hebben ze de nr 8 en 50in singels en de nr 4 in dubbel in Amerika. Ik ga dus elke dag met de top in Amerika trainen!!!! Als het kon was ik er liever vandaag nog heen gegaan dan in Januari.

Auburn is ongeveer 8 uur rijden vanuit Lafayette en papa gaat mij dan ook in december helpen met verhuizen, hij heeft ene grote auto gehuurd en we gaan er dan heen rijden met al mijn spulletjes.

Dan lafayette, we hebben nog steeds geen coach, ze zijn wel opzoek maar nog niemand gevonden helaas. Volgende week heeft het team het 1e toernooi, ik mag niet mee omdat je niet voor 2 verschillende Universiteiten mag uitkomen tijdens 1 en hetzelfde jaar.

Verder is hier niet spannends aan de hand, school is veel en tennis gaat gewoon door met de mannencoach. Dit semester is dan gewoon veel trainen en fit worden zodat ik in Januari kan gaan vlammen in Auburn. Verder mijn school halen en dus geen wedstrijden....
Ik ga nu een filmpje kijken en op tijd naar bed want de afgelopen kostte me erg veel energie en ben nu op. Mijn keuze is gemaakt en hoef me behalve het papierwerk wat me te wachten staat nergens druk meer over te maken. Ik heb een scholarship op een school wat ik nooit had verwacht en ben daarom mijn Coach Kati erg dankbaar dat ze weg is gegaan want anders had ik deze ervaring nooit mee gemaakt. Iedereen zegt ook gefeliciteerd dat je naar Auburn gaat, het is dus best wel een eer hahaha...7 januari begint school daar en moet er wel iets eerder zijn want ik krijg een apt daar op campus en moet daar natuurlijk intrekken en even een beetje wennen. Dus met kerst zal ik niet te lang thuis zijn.

Veel liefs en tot snel,

Myrthe

(10 weken en dan ben ik alweer thuis!!!)


  • 04 Oktober 2008 - 16:34

    Suzan:

    hey meid!!!

    wat fijn dat je al iets nieuws hebt gevonden:)!!
    hoe vond je die american football wedstrijd??!!
    een vriend van mij die in new york woont doet dat ook:D heb een keer een dvd van heb gezien! echt vet:O!

    ik hoop dat het verder allemaal super met je gaat:)!

    veel liefs, Suzan

  • 08 Oktober 2008 - 04:59

    Kim Van Ginkel:

    Hey Myrthe! Wat gaaf dat je naar Auburn gaat! Mooie uitdaging en lijkt me een super omgeving om naar school te gaan. Succes nog even met de laatste lootjes in Lafayette. Spreek je snel weer!! xXxKim

  • 12 Oktober 2008 - 09:56

    Joop:

    Meid gefeliciteerd met je toelating in Auburn.
    Laat ze daar een poepje ruiken. Veel sukses daar.
    Uiteindelijk is alles gelukkig nog weer goedgekomen. doei

  • 16 Oktober 2008 - 06:14

    Ri""ete:

    Super dat je iets nieuws hebt. Nog fijne weken in Lafayette en op naar je nieuwe plek! Veel succes engroetjes RI''ette,.

  • 23 Oktober 2008 - 20:23

    Henny Van Doorn:

    We wensen je onwijs succes en we begrijpen dat je daar al wereldberoemd bent. Gretha heeft een vaatoperatie in de buik en ligt nou bij te komen in een lekker verwarmd bedje in het ziekenhuis. Hé Myrthe veel plezier, groetjesvan ons, Henny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 49566

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: