Back in the States - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu Back in the States - Reisverslag uit Lafayette, Verenigde Staten van Myrthe Molenveld - WaarBenJij.nu

Back in the States

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

06 Juni 2007 | Verenigde Staten, Lafayette

Hallo Allemaal!
Dit is dan alweer het 1e berichtje in mijn 2e periode in the US. Ik heb een super gave tijd thuis gehad, die dan ook voorbij is gevlogen en heel veel dingen niet heb kunnen doen maar tegelijkertijd ook super veel heb gedaan.. Ik heb natuurlijk elk weekend competitie gespeeld in Lelystad wat echt leuk was en daarbij nog 1 toernooi gespeeld in Emmen.
Ik ben maandag 4 juni, eergisteren terug gevlogen, vanaf Dusseldorf naar Atlanta en van Atlanta rechtstreeks naar Lafayette waar Aldrin ( vriend van Coach Kati) mij op stond te wachten. Mijn reis ging perfect, geen vermiste koffers en niet echt last van een jetlag.. Tot aan Atlanta was het vliegtuig erg leeg waardoor ik 3 stoelen voor mijzelf had en die ook gebruikt heb natuurlijk. Van de 9 uur heb ik 6 uur geslapen waardoor ik maar 1 keer gegeten had en de rest ervan gemist heb hahaa.. Van Atlanta tot Lafayette was nog maar 1.5 uur, dat was in een erg klein vliegtuigje, maar ook daar kreeg ik het voor elkaar om te slapen!
Maandagavond niet zo heel veel gedaan, bij gekletst met Angela en watermeloen als avondeten gegeten omdat Angela aan de lijn doet hihi!
S avonds om 9 uur naar bed gegaan, alleen was ik alweer om 5 uur wakker en toen maar lekker even gecomputerd, boodschappen gedaan en mijn boeken opgehaald voor school. Ik neem biologie en humanities. De 1e les van allebei was een ramp. Ik heb al 3 jaar geen biologie gehad, en toen ik het nog wel had was ik niet in staat voldoendes te halen en ik had dus ook geen idee waar de leraar over praatte. Daarnog bij is het een hoorcollege met 100 leerlingen dus het is niet echt persoonlijk, ook krijg je geen huiswerk maar moet je gewoon zelf studeren. Dat is hetzelfde voor humanities, de man praatte een uur lang en luisterde gewoon, het voordeel van deze klas is dat er maar 20 leerlingen inzitten dus als ik er niet uitkom kan ik makkelijk de leraar opzoeken! Daarna snel naar huis omdat Angela en ik een hoop te doen hadden. We hadden gehoord dat er een appartement vrij kwam in juli ipv augustus, wij snel naar de politie voor een bewijs dat we geen criminelen zijn en toen snel geld ophalen en naar die vrouw toe. Gelukkig was het appartement nog vrij dus kunnen we vrijdag 7 juli er al in, heb er zin in! Toen nog even langs de tennisbaan gegaan en Kati de chocola gegeven en nog even gekletst en een trainingsschema gemaakt. Ik weet niet hoe ik dit ga doen maar ik doe 4 dagen per week krachttraining om 6.15 van een uur, en daarna heb ik privé-training van Kati of Aldrin. Dan heb ik van half 11 tot half 1 school en dan ben ik in principe vrij. Angela heeft middagtrainingen omdat zij s ochtend school heeft, maar hoogstwaarschijnlijk train ik dan s middags ook wel mee als ik tijd heb met school. Het is hier inmiddels al over de 30 graden en ik zweet me dan al helemaal dood. Iig de dinsdag was zo om en toen zijn we maar even een salade gaan eten.
Woensdag heb ik alleen 2 uur school, maar erg veel te studeren over Biologie haha.. En dan donderdag begin ik met trainen om 6.15, dat betekent om half 6 opstaan. Wat was ik gelukkig toen ik nog in Enschede zat met trainen om kwart voor 8.
Toen was ik nog even mijn post gaan checken en ik had er nog een kaartje inzitten van Ome Leo en Tante Doortje, en ik vrijdags nog ontkennen dat ik niets had gehad hihi..
Het is nu dinsdagavond nu ik dit schrijf maar het internet doet het niet, ik ga nu even lekker liggen en een dvdtje van Baantjer kijken, ook al is het nog geen vrijdagavond half 9, ik ben echt toe aan lekker liggen en slapen!
Nou mensen, nog een maandje en dan heb ik mijn eigen plekje en kan het leven echt beginnen, kan niet wachten..

Veel liefs Myrthe

Ps: ik kwam vandaag aan de praat met zo een meisje, en toen vroeg ze hoe ik heette en zze kon Myrthe niet echt spreken, Melissa en Marika waren de 2 namen die het dichts bij mijn naam in de buurt kwamen hahahahhhhaaha

  • 06 Juni 2007 - 06:44

    Sandra:

    Hey meisje!

    Blij dat je een goede reis hebt gehad, heel veel sterkte met die vakken hehe waarom kies je dat dan ook als je er zo slecht in bent? ;)
    Geniet van het weer, het is hier nu een beetje bah en mistig maargoed, tot snel!!
    xxx Sandra

  • 06 Juni 2007 - 08:43

    Joop:

    Fijn dat de reis goed verlopen is.
    Volgens mij was je zondagavond al moe. Verbaasd dat je zo goed geslapen hebt ben ik dan ook niet. Hoe kun je nu een vak kiezen waarin je, zoals je zelf zegt, niet goed bent. Als ik het goed lees heb je s'middags vrij. Dan kun je BIO studeren.
    Succes met je nieuwe plekje,kom t.z.t. niet te sterk/breed terug a.g.v. je krachttraining en geniet van Baantjer en je Hollandse avonden.

  • 06 Juni 2007 - 11:38

    Anne H:

    Heej myrthe!

    Mooi dat je weer veilig bent aangekomen in Amerika.. en dat je het leuk gehad hebt thuis. Wel heel jammer dat we niet ff tussendoor afgesproken hebben met de klas, dat woude we toch nog!? was wel leuk geweest! Maargoed, ik heb nu lekker vakantie, de examens zitten erop en volgende week krijg ik de uitslag! Nou, heel veel plezier daar en veel succes.

    Groetjes Anne

  • 05 September 2007 - 20:22

    Eric Pietersz:

    Hey Myrthe,
    Als het goed is ben je vandaag jarig, en hierbij feliciteer ik je met je 18e verjaardag!!!!!!
    Neem nog maar een drankje in je nieuwe appartement op mijn kosten..!
    Succes met je nieuwe studiejaar en de komende wedstrijden.
    Groeten uit Meppel.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Ik zit nu sinds januari 2007 in the US om te studeren en veel te tennissen! Tot nu toe bevalt dit erg goed, ik kom 10 mei naar huis en vlieg 4 juni weer terug naar the US tot en met december..

Actief sinds 05 Nov. 2006
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 49574

Voorgaande reizen:

10 Mei 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: